Newsweek Comes Close To Slandering Tucker Carlson

[Gage Skidmore from Peoria, AZ, United States of America, CC BY-SA 2.0, via Wikimedia Commons]

There’s no one in the media that the liberal press hates more than Tucker Carlson. The former leading host of Fox News was let go following a dispute with the leading cable news channel’s leadership, but no more details were ever released about why Fox would suddenly cancel its top show. 

Some have suggested it was because Rupert Murdoch did not like criticism of the Ukraine War after Volodymyr Zelenky objected

On Tuesday, however, the mainstream press took things up a notch in terms of “misinformation,” which they claim to be so against. Newsweek splashed a headline that went viral claiming that “Tucker Carlson launches show on Russian state TV.”  

That turned out to be completely false, according to The Hill. 

Newsweek initially reported on Tuesday that Carlson was launching his show on Russian state TV. It later updated its story to reflect pushback from Carlson’s team, which denied any involvement in the program, in which segments of his show are dubbed into Russian.

Russian state newspaper Rossiyskaya Gazeta initially reported on Russia 24, a state-run media organization, broadcasting Carlson’s program.

“Any use of our content by that channel is without legal permission,” a representative for Carlson told The Hill Tuesday evening.

Carlson, in a separate text message to Mediate, blasted the initial Newsweek report, writing “this is completely absurd. Reporters are so dishonest and stupid. I’ve never even heard of this channel.”

In a statement released on Twitter, Tucker Carlson Network CEO Neil Patel wrote: 

“The Tucker Carlson Network has not done any deals with state media in any country. Whoever is currently pretending to be the old Newsweek brand would know that if they had checked with us before printing like news companies are supposed to do.”

After receiving pushback, Newsweek tried to sweep the false reporting under the rug, changing its headline to say, “Tucker Carlson Show Aired By Russian State TV.” 

The magazine also rewrote its opening to say that Carlson “rejected claims in Russia media that the former Fox News anchor had made a deal for his shows to appear on Russian Television” and that “the claims appear to have originated with the program Tucker, which broadcast on Russia 24, but comprises of old episodes of Carlon’s shows.” 

The shows are apparently show Carlson but are dubbed into Russian.

The Washington Examiner explained that “Russia state television airing clips from Carlson’s show comes a few months after he interviewed Russian President Vladimir Putin, marking the Kremlin’s first interview with a journalist based in the United States since the start of the war in Ukraine. During the interview, Putin claimed that the conflict between Russia and Ukraine had ‘an element of a civil war,’ as Putin has previously claimed that the people of Russia and Ukraine are ‘one people.’

Putin later stated that he did not get ‘full satisfaction’ with his interview with Carlson, as he was expecting the talk show host to act more ‘aggressively’ toward him and ask ‘so-called sharp questions.’ The Kremlin did note he was taken aback by Carlson’s patience in the interview, something he was not expecting from ‘a Western journalist.’ 

In December, Carlson launched his own streaming platform called the Tucker Carlson Network, which includes free interviews to watch and other interviews locked behind a monthly subscription.”

Carlson’s interview of Putin, along with criticism of Ukrainecaused the European Union to threaten him with sanctions. He was also attacked in 2022 for claiming that American soldiers were being used to fight Russia and that more could be deployed.

Last week, Ukrainian leader Volodymyr Zelensky asked for NATO troops, which includes American soldiers, to come inside his country and serve as “trainers.”

[Read More: Hunter Hides His Face After Seeing Witness List]

You may also like

More in:Lifestyle

Comments are closed.